Teppy and Her Other Sides

Eat well, live well, and be merry!

Warung Bu Kris – Spesialisnya Penyet!


warung bu kris (1)

Beberapa waktu lalu gue diajakin temen kantor gue makan di Warung Bu Kris, pas dia bilang tempatnya adalah warung penyet yang terkenal enak, tentu saja aku mau… gue suka banget sama masakan Indonesia soalnya, apalagi kalo penyet, nggak kelar-kelar gue makannya. Nasi putih sama sambel itu kombinasi yang mematikan banget, ya. πŸ˜†

Jadi deh jam makan siang kami meluncur ke sini, letaknya ada di Fatmawati, tepatnya di Jl. RS Fatmawati Raya No. 37D. FYI, mereka buka setiap hari KECUALI hari Senin yaaa…

Overall, setelah dicoba, emang enak banget menu-menunyaaaa! #sambelnevergoeswrong πŸ˜†

Buat yang mau ke sini, mungkin menu-menu di bawah ini bisa jadi pilihan πŸ˜€

Selamat mencoba!

warung bu kris (3)

warung bu kris (4)

Nasi Krawu ala Bu Kris – Rp 24,000

Nasi putih, empal, babat paru, serundeng, sambal terasi

[SEKILAS INFO WIKIPEDIA: Nasi Krawu adalahΒ makanan khas dari Gresik, Jatim. Biasanya kalo di sana disajiin pake daun pisang dengan nasi yang pulen dan sayatan daging sapi, semur daging, jeroan sapi, sambel terasi, sama serundeng.]Β 

Nulisnya aja gue jadi laper, hauahaha… Yang ini empalnya gurih dan serundengnya manis… dipaduin sama sambel dan babat paru… KELAR DEH NGANA. πŸ˜†

warung bu kris (8)

Paru ailapyuuuu

warung bu kris (7)

Lele Goreng Penyet – Rp 19,000

warung bu kris (6)

Yang ini gue lupa apaan, kalo nggak salah pesen paket Penyet Komplit (yang kecil IDR 38,500, yang besar IDR 52,000) dapetnya selain ayam ada juga tempe, empal, bakwan atau baso dan sebagainya.Β 

warung bu kris (2)

Yang harus dicoba yang paling kanan, Es Susu Milnes + Cao (Milo, Nescafe, Cincau). SEGER! – IDR 10,500

warung bu kris (9)

Advertisements

2 comments on “Warung Bu Kris – Spesialisnya Penyet!

  1. Clarissa Mey
    September 16, 2014

    paling suka penyet komplit dan iganya disini πŸ˜€
    tapi nasi krawu dan nasi bebek pas itu makan rada aneh hehehe

  2. Erwin Endo
    September 16, 2014

    Ini enak bener daaahhhh emanggggg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Archives

Blog Stats

  • 2,399,577 hits

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 7,301 other followers

Follow Teppy and Her Other Sides on WordPress.com

Follow me on Twitter

Instagram

Some say it with flowers, we say it with tumpeng (again 🀣). Kicking off another big project to close this year πŸ‹πŸ‹πŸ‹ Posting this because I miss you (and our foul mouths when we're together 🀣) so much. πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹ Have a good week ahead πŸ’‹#Monday I've lost count on how many coffee shops there are in SCBD-Senopati, but this recently opened one has surely caught my attention because not only they serve #coffee, they also provide Indonesian comfort food (a.k.a masakan rumahπŸ‘Œ) and snacks and they're all affordable! #hallelujah

#teppyscoffeeshoplist #weekend #coffeeshopoftheworld #coffeeshop #cafeyouneed First time making my own cup of #coffee & latte art, thanks to @muhammadaga as our "guru" at #iflixfilkop2coffeeworkshop held by @iflix.id today. I hope my little mission of no longer being just a #coffeeshop hopper, but rather someone who actually understands the whole process in coffee-making journey down to the very last detail, will slowly but surely come to realization. At least starting today. πŸ‹ Thanks so much for the great knowledge, insights, and practices you delivered today @muhammadaga, and most of all for the learning opportunity @iflix.id! Also, you guys can now stream @filkopmovie 2 on iflix. Get on itπŸ’ƒπŸ’ƒπŸ’ƒ #weekend #workshop La Mouette, a little Japanese #bakery at "Little Tokyo," Melawai. Very affordable, serves #coffee, and sells the best, softest, caramel #pudding (last photo). Another good thing is that they're open from 7am to 9pm! It is located right behind Melawai Plaza. They got no wi-fi yet but they have 2 tables inside with power plugs and the place is quiet, so if you want to work or have some downtime, come come! (PS. the bread's great and their coffee is not bad at all)

#teppyscoffeeshoplist #coffeeshop #cafeyouneed #coffeeshopoftheworld #cafe #weekend
%d bloggers like this: