Teppy and Her Other Sides

Eat well, live well, and be merry!

Ngedessert di KOI Mahakam


Karena dikomporin sama adek gue, gue akhirnya nyobain ngedessert di KOI Mahakam.

KOI (2) KOI (5) KOI (6) KOI (8)

Menurut adek gue, yang enak banget di situ tuh Apple Crumblenya. Tapi karena gue rame-rame, jadi yang dipesen nggak cuma itu aja, nambah yang lain juga, deh.

Gimana verdictnya?

KOI (10)

Apple Crumble – IDR 60k

Crunchy baked apples, served with caramel sauce and vanilla ice cream

Buat gue apple crumble ini enak banget, tapiii… tergantung selera masing-masing. Kalo yang ini tuh “basah” banget dan gue suka, sementara kalo di Pad28 juga enak, tapi lebih kering. Gue pribadi sukaan yang ini, tapi ya itu tadi, selera masing-masing. 😀

KOI (9)

Mille Feuille Chocolate Heaven – IDR 40K

Layers of pastry filled with cream and dark chocolate ganache, served with vanilla ice cream.

Rasa: Heavenly indeed! Pesenan yang ini juga sukses!

KOI (11)

Yang ini gue lupa namanya -_-

Pokoknya ini tuh putih telur gitu dan rasanya… nggak enak 😆

Jadi kalo liat kayak gini, atau tanya aja sama masnya ini namanya apa, nah, jangan pesen yang ini soalnya menurut gue nggak OK, mahal pula.

Demikian perjalanan dessert edisi kali ini. Nantikan postingan-postingan selanjutnya! 😀

Advertisements

One comment on “Ngedessert di KOI Mahakam

  1. Andy William
    February 8, 2014

    putih telor itu biasanya disebut meringue ya kalo ga salah, dan rasanya biasa manis luar biasa membahana bukan sih? tapi itu Mille Feuille nya sih tampak menjanjikan sekalii, nanti balik mau cobak ah…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on February 7, 2014 by in Dessert, Rekomendasi, Resto, Review, Teppy's Fave and tagged , , , , .

Archives

Blog Stats

  • 2,354,085 hits

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 7,028 other followers

Follow Teppy and Her Other Sides on WordPress.com

Follow me on Twitter

Instagram

some shots from last night's visit.

#teppyscoffeeshoplist #bkk #bangkok #thailand #coffee #coffeeshop #coffeetime #coffeeshopcorners #coffeeshopoftheworld #cafeyouneed 2017 marks the 9th year of my corporate career pursuit, and the past 2+ years with #aCommerce have got to be the most dynamic phase of my journey so far. With all its upsides and downsides, this one offers another spectrum of challenge and level of speed, to which it makes every break and #travel I took so rewarding. It has been a fun ride.

Here's to leveling up both my personal and professional game 💪(and for aCommerce too!) Earlier today: Made a quick stop before going up to my office floor.

#teppyscoffeeshoplist #bangkok #bkk #Thailand #cafeyouneed #coffeeshopoftheworld #coffeeshopvibes #coffee #coldbrew #roastbkk #coffeeshopcorners #Friday nite #coffee ☕

#teppyscoffeeshoplist #bangkok #bkk #thailand #cafeyouneed #coffeeshopoftheworld #coffeeshopcorners #coffeetime  #koffietijd #coffeeshopvibes finally hitting the end of work week. yayers. #TGIF Warehouse inspection. 🦄
Got to check out our 20,000 sqm mega fulfillment center today. 👯

#Bangkok #bkk #thailand #werk
%d bloggers like this: